Tuesday, July 14, 2009

semusim berlalu...

salam,
bertemu kembali...

hari ni 14 julai 2009, genaplah setahun berada di negeri penyu bertelur...
selama setahun ini jugakla, bertambahnya experience ..walaupun tak berapa nak banyak, tapi perkara kat bawah ni lah yg aku boleh concludekan dgn ape yg aku rase n dapat dalam masa setahun ni...

setahun di sini byk bende yg aku perlu belajar, sbb maybe akan ber musim musim lagi aku akan duduk di sini, antaranya:
1) environment yg sampai sekarang still belum boleh nak terima sgt...
2) macam mana nak hepikan diri sendiri bila kawan2, family takde
3) nak p mane sorang2 if rase bosan yang amat...
4) walaupun dulu, aku ni pencinta alam, tapi kenapa rase bosan bile setiap hari tgk laut...
5) tentang manusia2 disekeliling...
6) macam mana nak buat tempat ni macam kg aku...ha ha ha
7) kenape susah sgt nak ingat jalan kat sini...kalau nak ikut,tak lah susah sgt jln2 kat sini...confuse aku
8) kalau org lain boleh nak ikut slang sini, tapi kenape aku mmg tak boleh...sampai sekarang pun kengkadang tak paham ape diorang cakap... slow skit...ha ha ha, kesian aku.
9) org kata duk kat tempat yg tak byk entertainment boleh save duit, tapi kenape aku tak... ha ni kena belaja lebih how to manage my money.


betul kan,setiap yg jadi tu mesti ade hikmahnye, yg mungkin kita tak berape nak perasan, antaranya:
1) tak sangka aku boleh drive sejauh ini..(.breakthrough ke 2 aku)
2) boleh jugak aku hidup sorang2 without family, realised skang jd more independent (walaupun sebenarnya sedih...)
3) dapat jalan2 , bak kata org, jauh berjalan luas pemandangan, rasenye kalau aku tak de kat sini...tak taulah bile akan smpi sini.
4) dapat kenal perangai manusia yg sungguh pelbagai...sometimes buat aku pening kepala, sakit kepala, sakit hati and kelakar pun ade...so more or less, knew already how to handle people...
5) dapat rasekan erti sahabat yang sebenar
6) knowledge bertambah
7) semakin byk lah ilmu yg kite dapat n semakin byk jugakla ilmu yg perlu diterokai...

p/s:moga sume experience tu buat aku lebih berhati-hati,lebih peka, lebih matang maybe...n lebihla segala-galanya...cume moga sentiasa menjadi hamba yg humble...he he he...


frens: zack,ajak,firdaus(husband ai), Syaquif, Ai, apad, aku...johor time kenduri Ai


kenangan terindah... aku,alia,apad...


one of my class...enjoy teaching them..

ok,babai...
jumpe lagi...

2 comments:

  1. waa..bestnya.zaid pun still cam student^^. maintain cam dulu.hihi...

    ReplyDelete
  2. ayu: he he he, student pun dah same kan ngan kite...takpe ayu..asalkan student respect kite,dah ok....

    ReplyDelete