Tuesday, June 23, 2009

Happy Belated Father's Day

Salam,
HAppY father's day to all fathers in d world especially to my lovely abah NGALI BIN KAYAT.
thank you for everything...

Skang baru aku realised kenape dulu time kami adik-beradik kecik2, abah sgt garang, tegas, serius & strict. Sampai dulu nak keluar ngan kawan2 pun tak takut, nak bersosial mmg takde la... nak kuar malam lagi la... jgn harap...time kecik2 dulu time exam mmg tak boleh tgk tv... n smpi skang pun dia kurang gemar if kami sume asyik tengok channel hiburan je... dia kate melekakan n nnti sume keje tak siap... (tapi mmg betulla kan ...he he he). lagi satu dulu nak active sukan pun dia tak bg... nnti dia kate tak blaja... (nasib baik la dulu nak masuk U sume tak tgk sgt kegiatan KO KO )...tapi skang ni dia mmg galakkan adik aku yg bongsu tuk active kat sek, dia kata kena balance...sbb skang dia sgt open minded-sbb rancangan kegemaran abah adalah berita.


Pastu, Abah mmg tak byk ckp... tapi kalau dah bebel mmg mengalahkan pompuan... he he he...SAmpaikan time tu, kami nak cakap or nak minta something pun takut... time tu emak la perantaraan kami... Rasenye kalau abah tak tegas dulu, kami adik beradik tak jadi ORANG rasenye... kami bersyukur sangat...Terima kasih abah

mak mmg sgt kontra ngan abah, emak soft spoken, n sgt memahami kami... tapi skang mak dah takde... (dah 3 tahun mak pergi...moga Allah letakkan mak dikalangan org2 yang beriman)...

Alhamdulillah, aku boleh perasan lepas mak takde, aku boleh rapat ngan abah... boleh borak2... n nak ape2 je boleh cakap ngan abah... tak sangka abah sporting rupenye... Abah tak lah garang, abah garang bersebab... n aku sgt respect abah walaupun sometimes ade gak bercanggah pendapat ngan abah... tapi takpelah...

Aku sedar, abah bg nasihat, marah bukan sbb tak sayang kat anak2...

Sampai skang pun aku dah besar ni abah still selalu ingatkan aku...jaga diri bile kat tempat org..then kalau dia tau aku nak balik kg, sepanjang aku drive yg lebih kurang 7 jam tu... mesti h.phone sentiasa berdering... abah akan suruh adik n kakak2 kol dah sampai mane (nak check track... he he he)...sape2 yg selalu balik ngan aku taula situasi ni...he he he

1 lagi mesti dia ingatkan time nak drive sorang2 ...ni la ayat dia "jgn lupe lock dr dalam, if ade org tak kenal tahan kereta jgn stop, jalan je..."



itulah, abah...walaupun tegas tapi penyanyang...

we love u,

sayangila bapa anda selagi ia masih ada...

*betullah setiap yg terjadi tu mesti ade hikmah n reasonnya, cume maybe kite tak dapat skang, tapi kita akan nampak hasilnya yg tak disangka... Hanya ALLAH yang tahu...


Babai,
Wassalam

-entry ini ditulis sempena hari bapa yg jatuh pada 21st june 2009.

2 comments:

  1. Good... very informative, i notice that u express ur self from your heart...
    every human being is tested by Him....

    ReplyDelete
  2. ya,time ni lepas drive blik dr ofis...then dgr kat radio pasal bapa... so time tu cm syahdu giler... ha ha ha

    tapi apepun mmg kena hargai jase bapa2 kite...

    ReplyDelete